A nyílhegy szimbólummal ellátott sportautó pont az olajválság előszelében került be a köztudatba, így azonnal, piacra dobását követően, visszavetette annak térhódítását. Miután a Pontiac autók legalább 400 lóerővel dübörögtek, sajnos számtalan balesetet okoztak, így az amerikai biztosítótársaságok jelentős árváltozást vezettek be ezekre a járművekre, ekkor élte második hanyatlását a modell.
Így az 1900-as évek utolsó negyedében át kellett értékelniük a helyzetet, a piaci terjeszkedést új alapokra kellett helyezniük. Éppen ezért, az eredetinél, jóval gyengébb motort építettek be ezekbe a személyautókba, ezáltal harmadára csökkentve erejüket.
Firebird volt ezen típus egyik ikonikus darabja, amit a fedett lámpa bevezetése tett még férfiasabbá, elegánsabbá, egyedivé. A Pontiac később újabb motorfejlesztést vezetett be, aminek révén erősödtek teljesítményben a járművek, de még így sem közelítették meg a kezdeti, 6 hengeres motor tempóját. Az évszázad és egyben évezredváltást már csak pár évvel élte túl a modell és a márka megszűnt.